Khamis, 19 Januari 2012

Majlis Tahlil Sempena Program KAF 2011


Sebelum memulakan majlis tahlil di ketuai oleh Ayahanda Ustaz Rahim dan sahabat-sahabat exco yang lain. Terima kasih kepada Ayahanda Hasnor kerana sudi meluangkan masa bersama.


Sesi makan bermula. Alhamdulillah


Pengerusi dan Timbalan beri signal. 
Terbaik !

Sedapnya KFC


Alhamdulillah. Semoga majlis bertemu kerana ALLAH dan berpisah kerana ALLAH memperolehi balasan syurga.. InsyaALLAH.




Muslimah makan di sudut yang lain. Sedapnya.


Zubir makan sampai tak boleh bangun. Terbaik sahabat2. 


Semoga jalinan ukhwah ini akan kekal sehingga akhir hayat. 
Ya! Allah tambahkanlah kepada aku ilmu’; kalau boleh, tiap-tiap hari kita berdoa. Sebab dengan bertambahnya ilmu maka meningkatlah hubungan kita dan perkenalan kita dengan Allah swt. Kalau bertambah ilmu maka bertambahlah pengetahuan kita dengan perkara-perkara yang lain. Dengan lain perkataan, dengan bertambah ilmu maka bertambahlah kekayaan kita.


Orang kuat kita. Semoga perkenalan bersama mengekalkan persahabatan sesama kita. InsyaALLAH


Terbaik !

Penyokong Kuat ! Demi Agama , Bangsa dan Tanah Air !


Pengerusi GPMS Selangor juga hadir memeriahkan majlis.



Al Ahzab 33:17. katakanlah: “Siapakah yang dapat melindungi kamu dari kemurkaan Allah jika Dia mahu menimpakan bala bencana kepada kamu, atau (siapakah yang dapat menahan kemurahan Allah) jika ia hendak memberikan rahmat kepada kamu?” dan (ingatkanlah) mereka (yang munafik) itu: Bahawa mereka tidak akan beroleh sesiapapun – yang selain dari Allah – yang akan menjadi Pelindung atau Penolong mereka.



Berlakunya bencana dan musibah termasuk ummat Islam diatas dunia ini tidaklah dengan sengaja, ada sebab-musababnya dan hikmah di sebaliknya. Walau bagaimanapun Allah swt boleh melakukan apa saja untuk menunjukkan Dia yang berkuasa dan tiada siapa yang boleh menghalang-Nya. Inilah konsep tauhid sejati kepada Allah swt, Allah yang Berkuasa, kita yang lemah, kita yang perlu kepada Allah swt, kita perlu kepada pimpinan-Nya, taufik-Nya dan hidayah-Nya, dengan itu meningkatlah ketakwaan kita kepada-Nya. Berlakunya bencana merupakan satu peringatan daripada Allah swt agar manusia segera bertaubat kepada-Nya dan kembali kepada jalan yang benar, jalan Islam, jalan yang mengagungkan-Nya.

Segala nikmat kemewahan negara-negara diatas dunia ini, tidak dapat mengerakkan hati untuk bersyukur kepada Allah, tetapi sebaliknya mereka terus syirik kepada Allah swt, merasakan dunia ini tiada ‘Tuan-Nya’ dan semua bergantung kepada daya usaha manusia. Kepada negara ummat Islam pula, pimpinan dan rakyatnya terus menderhaka, fasik, zalim kepada rakyatnya, membolot harta benda negara untuk keluarganya dan melakukan maksiat walaupun dilimpahkan dengan kekayaan seperti minyak dan hasil bumi yang banyak. Mereka tidak menjalankan hukum Islam, tetapi sebaliknya banyak pembaziran dan maksiat yang dilakukan. Akhirnya sampailah kesatu tahab, yang melayakkan mereka dihukum oleh Allah swt, maka negeri-negeri itu dibinasakan. Semuanya menanggung kesangsaraan. Lihat sahaja apa yang berlaku kepada Lebanon, Kuwait, Iraq dan sekarang ini negara-negara di Timur Tengah yang lain, seperti Tunisia, Mesir, Yeman, Syria, lalu Allah swt menurunkan bala rusuhan, ketegangan, kematian dan menghancurkannya.


Belajar Terus Belajar !

1 ulasan: